Elektrický ohřev vody |
Kabelové vytápěcí systémy |
Elektrické vytápění |
Filozofie AEG
Ač se to dnes může zdát nemožné, existovaly časy, kdy se umělecká hodnota a estetické cítění nepovažovalo v průmyslové výrobě za významné. Mezi provedením a funkčností byla u masově vyráběného zboží velice slabá rovnováha. Tak tomu alespoň bylo do roku 1907, kdy AEG jmenovalo vizionářského architekta z Německa uměleckým poradcem.
Profesor Peter Behrens byl renesanční muž v pravém slova smyslu. S lehkostí se pohyboval mezi jednotlivými obory: malba, grafické návrhy, architektura a návrhy nábytku. Když přišel do AEG, přinesl s sebou prostou, ale mocnou designovou koncepci, která se stala trvalou známkou naší společnosti a jejich produktů.
Každá generace návrhů nových výrobků má základy v bohaté historii a zkušenostech.
V roce 1907 Peter Behrens publikoval knihu "Umění a technika", která je východiskem pro "dokonalost provedení a funkčnosti". Byl povolán do AEG, aby se stal prvním průmyslovým návrhářem na světě a zaměstnával známé módní návrháře, jako jsou Mies van der Rohe a Le Corbusier.
Behrens pracoval s jednimi z největších jmen modernismu, včetně zakladatele školy Bauhaus, Waltera Gropiuse. Po roce 1914 pracovali pod vedením Beherense návrháři Wilhelm Kreis a Hans Krebs také jako poradci v AEG.
V roce 1953 Petr Sieber založil první interní návrhářskou kancelář AEG ve Frankfurtu. Jeho nástupci byli Eberhard Fuchs a Hans Wermer Friedlaender, kteří úsěšně pokračovali v udržování kvality návhrů AEG.
Dnes jsme obklopeni silnými a známými značkami. Tak tomu však nebylo vždy.
To, co poprvé ustanovilo představu firemní identity, byla Behrensova kreativita. Produktový design byl jen začátkem. Behrens vložil svou práci a pojetí designu do celé naší firemní kultury. Při své práci pro AEG se stal prvním člověkem, který vytvářel loga, propagační materiály a firemní publikace se soudržným, jednolitým designem. Navrhl továrny, které byly přizbůsobené speciálním požadavkům AEG a jejím dělníkům; vytvořil nejen logo společnosti, ale celou tvář firmy včetně mnoha reklamních kampaní. Tak se stal firemní design základní složkou koncepce průmyslové společnosti a jejich značek.
Revoluce myšlení, kterou Behrens vnesl do AEG se spolu s koncepcí německého průmyslového designu, jako celek, zakládala na představě o vyvíjení domácích spotřebičů, která sledují zároveň estetiku i specifické funkce objektu. Změnil provedení funkčních objektů způsobem, který je ještě dnes vidět - v inovativních konceptech vyvinutých předními designéry v AEG.
Navrhujeme výrobky pro 21. století inspirované vyjimečnou osobností historie Německa a společnosti AEG. Peter Brehens, zakladatel průmyslového designu a duchovní otec dnešního návrhářského týmu AEG.